Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, December 2, 2011

Peti Ais baru-Rosak Part III

Setelah 2 minggu menggunakan peti ais yang baru ditukar (8 Nov 2011), peti tersebut semakin tidak menyejuk dan bahagian bawah langsung tidak sejuk. Pada bahagian atas pula, air yang beku mula mencair tetapi tetap sejuk. Aku mula menelefon Abang Ahmad yang membaiki dan menjual peti ais tersebut. Pada mulanya dia berjanji akan datang baiki dan jika tidak dapat baiki akan tukar dengan peti ais yang lain. Pada 15 Nov 2011, Abg Mat berjanji nak hantar peti ais pada pukul 3.00 petang. Aku bergegas walaupun waktu kerja. Setelah tunggu tunggu ianya tidak muncul-muncul. Setelah di telefon tidak diangkat dan hanya message yang duiterima memaklumkan trabsport rosak. bermula dari hari itu, sms dan telefon yang aku buat tidak diendahkan. Ada sekali dia memaklumkan dah hantar, tetapi hujan dan tidak boleh meneruskan penghantaran.


Setelah dekat dua minggu berlalu, hati aku dan isteri terasa amat geram. Tiada kata putus dan status mengenai peti ais. Pada 27 November 2011 secara tiba-tiba aku menghantar sms dan dibalasnya dah nak sampai. Pada hari tersebut, peti ais yang tidak sejuk tersebut di tukar dengan peti ais yang lain jenama LG pintu. Alhamdulillah peti tersebut sejuk dan boleh diguna sehingga hari ini.

No comments:

Post a Comment