Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, December 10, 2011

Pasang Tile Rumah Sewa 27 Ogos 2011












Setelah aku mendapat izin dari LIM untuk mengambil tile lebih dari tempat kerja NIOSH, aku bawa pulang sedikit demi sedikit. Pada masa yang sama aku bercadang untuk memasang pada rumah sewa aku dengan persetujuan tuan rumah. Pada 27 Ogos 2011 aku bertabyakan pada tuan rumah dan Alhamdulillah bersetuju dengan harga RM55o. Jika nak dikira harga sebenar adalah RM1000.00. Keluasan rumah adalah 360sqf x RM3/sqf=RM1080. Bermula pada hari itu, aku memulakan memasang tile. Bayaran tuan rumah pada aku adalah dengan tolak harga sewa rumah iaitu RM200 pada bulan Sept dan Oktober dan RM150 pada bulan Nov. Dengan ini, beban bayar sewa rumah dapat dikurangkan.


Kerja memasang tile ini adalah senang jika kena caranya. Bagi aku ainya adalah sukar kerana tidak biasa melakukannya. Aku hanya selalu melihat dan memantau orang buat kerja sahaja sebelum ini. Dengan ini, aku tahu kesukaran, kepenatan dan ketelitian untuk memasang tile. Aku memasang sedikit-sedikit dan akhirnya siap sepenuhnya. Pada masa itu, isteri aku berada di kampung Segamat kerana berpantang.

Rezeki hanya dari Allah.

No comments:

Post a Comment