Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Sunday, January 27, 2013

NIMOTA MAX MCH1078

Assalamualaikum....

Adakah perkiraan aku betul?
Adakah keputusan aku tepat?
Betulkah tindakan aku ini?
Mengapa aku perlu buat Begini?

Pada 10.01.2013, setelah berfikir dengan lebih kurang, aku beli sebiji motor NIMOTA MAX dengan bayaran muka RM1000.00 dan bayaran bulanan RM250.00 selama 3 tahun.

Pemikiranku...
1. Pada suatu hari, Maa menelefon pasal Nabihah nak bekerja di Terengganu sebagai Promoter sebuah syarikat dengan gaji RM1200.00 sebulan. Dengan itu, jika bekerja, maka Nabihah memerlukan pengangkutan, maka Maa bagitahu, kalau ada motor murah-murah boleh la beli. Dari itu, aku buat keputusan, motor aku EX5 boleh aku beri pada Nabihah, dan aku guna motor lain. Dengan ini aku tekad membeli motor lain dengan niat motor lama adalah sumbangan aku pada keluarga. Apa lah sangat dengan harga sebiji motor untuk menolong ibu bapa atau adik adik.
2. Selain itu, aku juga boleh gunakan motor untuk balik ke Johor bahru dan Segamat dengan lebih cepat dan selesa dengan motor baru. lebih-lebih menggunakan motor adalah jimat dan tidak dikenakan TOL di HIGWAY.

Semoga Pengorbanan ini berbaloi....:) Maha suci Allah.

No comments:

Post a Comment