Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Thursday, May 23, 2013

Zoo Johor 20.05.2013

Pada hari ahad 20.05.2013 aku, Hana Khadijah dan adik aku Nabihah meluangkan masa bercuti ke Zoo Johor. Walaupun ianya tidak besar tetapi ianya cukup untuk menghiburkan dan meluangkan masa bersama anak sulong yang inginkan kasih sayang seorang ayah. Apa boleh buat, aku bekerja di melaka dan hanya balik seminggu atau 2 minggu sekali. Penjagaan anak-anak semua atas isteri aku. Besar pengorbanan isteri aku. Pada hari tu, isteri aku tidak ikut skali kerana menjaga Hana Syafiyah yang baru berumur 3 bulan. Ialah susah berjalan ada anak kecil ni, panas dan menangis jika nak susu. 
Hana tengok apa tu? engok ura ura ayah......
Ayah nak dukung.....
mmm....nak aayer
Tengok tu ada Unta.....ada ayam belanda.....
Ayah....Hana tak penat pun  naik tangga....turun tangga.....
Ibu...... Hana gi zoo dapat tengok tapir, tengok singa, tengok burung, tengok rusa, tengok kuda, tengok harimau, tengok buaya, tengok orang utan, tengok ular, tengok tupai, tengok burung bangau. Satu je tiada ibu.....mmm gajah. 

Gembira tengok Hana Khadijah ceria, nak berjalan sendiri. Tengok tu, turun tangga dan naik tangga. Kejap berjalan sana, kejap berjalan sini. Tak dihiraukan panas. Lepas jalan jalan, dahaga rasanya. Beli air kotak. Hana Khadijah yang paling suka minum. 

No comments:

Post a Comment