Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, August 11, 2009

Menjelang Puasa Dan Hari Raya

Yang paling aku menyampah bila hari raya dan puasa menjelma. Aku dapat rasakan kehidupan dan islam telah di pecahbelahkan. Pasal aurat!!!!!!Memang menyampah. Bila puasa je dan menjelang raya, artis-artis mula berpesta menyanyi, menyalak, bertepik dan melolong. Artis perempuan mendedahkan aurat, artis lelaki memakai sampin, songkok.Semata- fesyen. Agama diketepikan....artis2 apakah agama kamu?siapa tuhan kamu?

Wahai Nabi! Katakanlah bagi isteri-isterimu itu supaya mereka melabuhkan (sehingga menutupi ke atas mereka jilbab mereka) (surah al-Ahzab ayat 59) dan firman-Nya lagi yang bermaksud: Tutupilah tudung mereka atas lubang tengkuknya (An- Nur ayat 31).

Dimanakah sambutan dan kemuliaan ramadhan dan hari raya aidilfitri???
Adakah sambutannya dengan berpesta??

Siaran TV telah diatur dengan perkara yang melalaikan. Berapa % sahaja alquran,takbir, dan hal keagamaan yang di isikan dalam TV seharian. Pembukaan TV dan penutup TV adalah dengan alquran dan doa. Tapi ditengahnya adalah penuh kemaksiatan. Umpama dilahirkan dengan azan dan dikebumikan dengan doa.Kehidupan penuh dengan amalan kekafiran.
"Wahai Nabi! Katakanlah bagi isteri-isterimu itu supaya mereka melabuhkan (sehingga menutupi ke atas mereka jilbab mereka) (surah al-Ahzab ayat 59) dan firman-Nya lagi yang bermaksud: Tutupilah tudung mereka atas lubang tengkuknya (An- Nur ayat 31)"

No comments:

Post a Comment